ŘSD vybralo pro stavbu D11 sdružení MI Roads, Budimex se brání
16. června 2024
Stavba o délku 21,1 kilometru měla původně začít loni v prosinci, ale vše zdržely o vítězství v tendru.
Sdružení vedené MI Roads nabídlo v soutěži druhou nejnižší cenu 11,71 miliardy korun bez DPH. MI Roads patří přes společnost Metrostav Infrastructure do skupiny Metrostav. Dalšími členy sdružení jsou společnosti Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt.
Ředitel Mátl nedávno uved l , že stavba zřejmě nezačne než ke konci třetího čtvrtletí letošního roku. Původně ŘSD plánovalo, že stavbu s vybraným Budimexem zahájí 19. prosince. Stavba je největší dálniční zakázkou vybíranou ve veřejné soutěži v historii ŘSD.
Budimex nabídl v soutěži se šesti zájemci nejnižší cenu 11,35 miliardy korun bez DPH, tedy 87 procent původně předpokládané ceny. Sdružení MI Roads proti výběru Budimexu vzneslo loni v prosinci námitky a obrátilo se na ÚOHS. Antimonopolní úřad konstatoval, že Budimex nesplnila podmínku technické kvalifikace, načež ŘSD Budimex ze soutěže vyloučilo a tendr se vrátil do fáze hodnocení nabídek.
Tendr je ale znovu u ÚOHS, protože Budimex na úřad v minulých dnech podal návrh na přezkum rozhodnutí ŘSD o jeho vyloučení z tendru. „Jsme přesvědčeni, že naše nabídka je po všech stránkách plně konkurenceschopná a předložená reference naplňující požadavky projektu D11,“ uvedla minulý týden mluvčí Budimexu Diana Zyglewská.
MI Roads tvrdí, že Budimex použil k doložení kvalifikace na stavbu tunelů cizí reference z realizace dílčích prací na tunelu v Kolumbii, které neodpovídají lokalitě ŘSD. Budimex podle MI Roads také nesplnil požadavky pro odborný personál pro stavbu tunelů. Budimex výhrady svého konkurenta odmítl. Uvedl, že má zkušenosti i ze stavby tunelů v Polsku a ve Španělsku.
ČTK
Foto: Budimex