POTOK.CZ – kde stroje makaj a lidi se baví. Z Krkonoš až na Aljašku
28. května 2025 Komerční sdělení
Z coloradských Rockies do starého Texlenu
V roce 2002 jsme začínali ve staré textilce v Temném Dole. Byla to doba, kdy nikdo netušil, co znamená „brownfield“, ale věděli jsme, že místo má duši a že se z něj dá něco vybudovat. První stroje byly ruské sněžné skútry z osmdesátek značky Buran, přezdívané Harleye Sibiře. Renovovali jsme je v montérkách – s málem, ale s o to větším zápalem. Některé z našich buráků dokonce nesmrtelně zachytili filmaři v českých filmech z hor.
Část devadesátých let jsem prožil v Coloradu, kde jsem pochopil, že skútry, motorky a buginy nejsou jen dopravní prostředek, ale styl života. Jezdil jsem, lyžoval, a škrábal se po horách a s každým dnem mi bylo jasnější, že se tímhle směrem chci vydat i doma v Krkonoších.
V létě, kdy sníh roztál, jsem zorganizoval několik výprav na motorkách po Route 66. Z jedné z cest jsme si přivezli domů i takový klukovský sen na kolech – Plymouth Coupe 1936, hot rod jako vystřižený z doby Al Capona. Tahle stavba je naším celoživotním projektem. Je to symbol našeho vztahu ke strojům – každý má příběh a smysl.
Když zapadneš až po břicho a není, kdo by tě vytáhl
Jednou jsem se při výšlapu pod Everestem ocitl v těžké situaci. Po bouři zapadli jaci s nákladem do sněhu až po břicho a nedokázali se ani hnout. Pomoc nikde. Tam jsem pochopil, jak důležité je mít dostupnou funkční záchranářskou techniku. Ten pocit bezmoci se mi velmi zaryl do paměti.

Zkušenosti ze světa, základy v horách
Byl jsem na Yukonu, v Andách i na Aljašce, jezdil jsem tam, kde sníh padá jinak a ticho je hlubší než u nás. Ale domov mám pod Sněžkou, v Úpském údolí. Tady jsme zakořenili, tady stavíme značku POTOK.CZ – ne jako firmu, ale jako základnu pro ty, kdo mají rádi svobodu, smysluplnou techniku a hory.
V letech, kdy byly čtyřkolky u nás ještě novinkou, jsme testovali první pásové systémy. Od roku 2005 jsme stáli u vývoje a dnes jsme hrdými zástupci Camso – kanadské špičky v pásové technice.
Zároveň jsme důsledně zkoušeli sněžné skútry. Nakonec jsme zakotvili u jediných, které dávají smysl. Jsou to italské skútry Alpina Snowmobiles. Dvoupásové dříče, které dnes upravují olympijské tratě a zabezpečují chod antarktických stanic. My je zastupujeme pro Čechy, Slovensko a Polsko. A co je nejlepší? Všechny stroje, které jsme od roku 2006 prodali, stále jezdí. Nejpopulárnější model se jmenuje Sherpa, to jsme zpět v tom Nepálu.
Přijďte se podívat tento víkend...

Pro rezervaci klikni ZDE.
CFMOTO – značka, která nás posunula dál
Když se objevily první stroje CFMOTO Gladiator X8, tušili jsme, že v tom dvouválci něco bude, a že je to značka, se kterou by mohla být radost pracovat. A ukázalo se, že jsme měli pravdu. Byli jsme u toho, když CFMOTO poprvé dodávalo stroje Policii ČR, nebo když vznikala flotila čtyřkolek pro SkiResort Černá hora – Pec. Máme letité zkušenosti s poskytováním servisních služeb KRNAPu, spolupracujeme s horskou službou, dokonce nám dílnou prošly i stroje armády. Spolupracujeme se skiareály po celé zemi. Na Černé hoře jezdí na CFMOTO už deset let.
A když vloni před Vánocemi přišel nový tříválec U10 PRO, byli jsme první na světě, kdo ho obul na pásy. O radu nám volali dokonce až z Kanady. To není náhoda. To je výsledek poctivé práce, testování a víry, že když něco děláš pořádně, svět si tě všimne.

Naše stroje opravdu pomáhají
Je mi potěšením přečíst si v novinách, že čtyřkolka od nás pomáhala hasit požár v Českosaském Švýcarsku, nebo že odvezla těžce zraněného cyklistu z nepřístupného místa na singletracku. Dnes se naše technika dostává i tam, kam ještě před pár lety museli jít lidé pěšky – a často pozdě.
Pracujeme s hasiči, horskou službou i obcemi
Naše stroje slouží lesníkům, farmářům, hasičům, horským záchranářům, sportovním klubům i chalupářům. Pomáhají upravovat běžecké tratě, přepravovat materiál, zasahovat v terénu, kde by to jinak nešlo. Věříme, že komunální technika bude oblast, kde se v brzké době čtyřkolky také naplno uplatní. A víme, že to půjde i zodpovědně a udržitelně.

Tým, který drží spolu od začátku
Lidé přichází a odchází, ale základ našeho týmu tvoří ti, kteří byli u zrodu firmy před třiadvaceti lety. Podíleli se na renovaci Buranů, vymýšleli první pásy, jeli spolu do Texasu pro hot rod a dnes servisují flotily čtyřkolek. Nejsme korporát. Jsme parta, co drží při sobě a ví, proč to dělá.
Příroda a technika nejsou v rozporu. Jsou v rovnováze
Na Nový rok 2025 jsme jezdili v buginách po pláži na Kalifornském poloostrově v Mexiku. Blízko břehu z vln vyskakovali při jízdě keporkaci. Bez stresu, bez paniky.
Technika jim nevadila. Byl to silný zážitek. Oni tam patří. A my taky. Tak by to mělo být. Když jezdíme s respektem a rozumem, příroda nás přijme.
Základna s historií a duší
Kamenná budova před naším prahem je nejstarší industriální stavbou v okolí. Horalé ji v 19. století postavili jako svůj sklad lnu. Chodili sem pracovat a byli tu doma. A my? Dnes sem chodíme se stejným cílem – něco poctivého vybudovat.

Díváme se dopředu – elektromobilita a udržitelnost
Naše zázemí v Temném Dole napájíme proudem z vodní elektrárny, která je v provozu od roku 1907. Testujeme první elektrické čtyřkolky a hledáme rovnováhu mezi výkonem a přírodou, protože technika nemá ničit, má pomáhat.
POTOK.CZ – kde stroje makaj a lidi se baví. Od roku 2002. V horách. Ve světě. A pořád srdcem doma.
