Nejlepší nabídku na stavbu D11 Jaroměř-Trutnov dalo sdružení Eurovia
5. července 2025
Úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova o délce 19,63 kilometru je posledním z celé dálnice D11, který se ještě nestaví. Loni ŘSD začalo stavět úsek z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Zbývající úseky dálnice z Prahy po Jaroměř jsou od prosince 2021 hotové. Podle plánů by měl být úsek Jaroměř – Trutnov hotový v roce 2028, stejně jako úsek Trutnov – hranice.
Tendr na úsek Jaroměř – Trutnov ŘSD vypsalo loni v prosinci. Základní termín pro odevzdání nabídek byl 25. února, ale kvůli dodatečným žádostem uchazečů o vysvětlení nebo změnám a doplnění projektové dokumentace jej ŘSD postupně posunovalo až na dnešek.
Z podaných nabídek vyplývá, že všichni uchazeči nabídli cenu nižší, než byla předpokládaná cena 12,87 miliardy korun. Po finančně nejvýhodnější nabídce sdružení firmy Eurovia CZ následují nabídky v pořadí 9,87 miliardy korun, 10,18 miliardy korun. Jména uchazečů kromě sdružení Eurovie CZ ŘSD nezveřejnilo.
Zahájení stavby D11 mezi Jaroměří a Trutnovem komplikuje boj o zakázku na záchranný archeologický průzkum. V tendru jsou dva uchazeči. Ten s nižší cenou nabídl průzkum za 235 milionů korun bez DPH. Uchazeč, kde je členem Univerzita Hradec Králové, nabídl cenu 343 milionů korun bez DPH. Uchazeč s vyšší cenou napadl výběr provedený ŘSD u antimonopolního úřadu.
Obdobná situace je u tendru na archeologický průzkum i na úseku stavby dálnice D35 mezi Hořicemi a Úlibicemi. Neúspěšný uchazeč vedený hradeckou univerzitou se obrátil na antimonopolní úřad a s námitkou proti kvalifikaci vítězného uchazeče již uspěl. ÚOHS výběr sdružení firem Samson Praha a Labrys zrušil. ŘSD uvedlo, že zahájení obou staveb plánované na letošek je ohroženo.
Součástí téměř 20 kilometrů dlouhého úseku dálnice D11 Jaroměř- Trutnov bude téměř 800 metrů dlouhý tunel, 24 mostů, jeden ekodukt, jeden podchod a dvě mimoúrovňové křižovatky. Stavbaři také vybudují 17 protihlukových stěn o celkové délce 12 kilometrů.
ČTK
Foto: Tomáš Šálek