Mosty u Špindlu se vrátí do plného provozu koncem listopadu
15. listopadu 2024
„V současnosti stavební firma pracuje na dlažbách, provádí vyklízecí práce, terénní úpravy, napojení na svahy a další dokončovací práce. Vše již podle možností v závislosti na klimatických podmínkách,“ uvedl mluvčí Královéhradeckého kraje Dan Lechmann.
Provoz po novém mostě přes Labe i po dvou zrekonstruovaných mostech byl spuštěn 28. října. Poté dělníci demontovali mostní provizorium, které sloužilo jako objízdná trasa mostu, který nově vybudovali.
„Provoz v režimu předčasného užívání bude prozatím řízený světelnou signalizací kyvadlově po polovinách z důvodu bezpečnosti dokončovacích prací. V plném profilu bude oboustranný provoz spuštěn koncem listopadu. V případě tvorby kolon či sněžení je možné, že se na plný provoz přejde dříve,“ sdělil Lechmann.
Práce dělá pardubická stavební firma Chládek a Tintěra. Součástí rekonstrukce byla výměna nosné konstrukce u mostu přes Labe a spodní části dalších dvou mostů byly zachovány. Tyto dva mosty nevedou přes vodu, ale slouží k částečnému přemostění terénní překážky. Projekt počítal také s opravou navazujícího úseku opěrných zdí, přilehlé silnice II/295 nebo s vybudování mostního provizoria.
Vysoutěžená cena stavby byla 119,8 milionu korun včetně DPH, ale vlivem neplánovaných prací narostla na téměř 127 milionů. Vícepráce se týkaly sanace opěrných zdí nebo zakládání pilotu říčního mostu.
Při nedávných povodních byl provizorní most přes Labe v lokalitě Michlův Mlýn pod Špindlerovým Mlýnem, po kterém vedla objížďka kvůli opravě nedalekého mostu, nejohroženějším místem v oblasti. Hrozilo, že by most mohla velká voda poničit, čímž by byla přerušena hlavní silnice mezi Špindlerovým Mlýnem a Vrchlabím. Stavbaři proto provizorní most narychlo zpevnili a zajistili. Katastrofický scénář se nakonec nenaplnil. Kvůli počasí se ale práce asi o dva týdny opozdily, uvedli zástupci hejtmanství.
Silnice II/295, jejíž součástí jsou tři mosty, je jedna z nejvytíženějších v Krkonoších. Mosty v 70. letech minulého století postavily polské firmy, uvedli zástupci kraje. Zprovoznění klíčové silnice v plném rozsahu ještě před zimní sezonou, kdy je Špindlerův Mlýn jedním z nejnavštěvovanějších zimních středisek v ČR, je zásadní pro bezpečnost a větší plynulost provozu.
ČTK
Ilustrační foto: Dušan Mihalečko