Čtvrtek

4. prosince 2025

Nyní

5ºC

Zítra

7ºC

Svátek má

Barbora

Matrace Tropico slaví 25 let: Fénix letící ke hvězdám

14. května 2025 Komerční sdělení

Petr Vašíček, ředitel společnosti Hilding Anders Česká republika, se ohlíží za čtvrtstoletím značky Tropico. Příběh podnikatelské vize, spojení s globální skupinou i znovuzrození po těžké zkoušce.

Když se dnes řekne Tropico, vybaví se mnohým kvalitní matrace garantující zdravý a pohodlný spánek. V roce 2025 tato česká značka slaví 25 let své existence – a její příběh začínal doslova na zelené louce

„Vzpomínám si, jak jsme s kolegy koupili bývalý areál Milety v Roztokách u Jilemnice. Měli jsme tehdy jediný cíl – stát se největším výrobcem matrací v Česku a na Slovensku,“ vzpomíná Petr Vašíček. Produkce se rozjela v roce 2000, přestože firma tehdy neměla ještě ani kompletní strojní vybavení. První zakázky už byly nasmlouvané.

„Velmi rychle jsme pořídili technologie, přivedli šikovné lidi – z velké části původní zaměstnance Milety – a začali jsme stavět značku Tropico na pevných základech. Už tehdy jsme si dali záležet na tom, aby matrace byly pohodlné, kvalitní a lidé se na nich opravdu dobře vyspali.“

Důvěra jako základ růstu

Bez velkých investic do reklamy si značka rychle získala dobré jméno. Lidé si kvalitu doporučovali dál a podporu rychle začala pociťovat i od svých obchodních partnerů. Už v roce 2006 se Tropico zařadilo mezi největší výrobce matrací v regionu.

Klíčovým milníkem byl rok 2007. Českou společnost oslovila nadnárodní skupina Hilding Anders – tehdy už největší výrobce matrací a postelí v Evropě. Vzájemná synergie a sdílené hodnoty vedly k dohodě: značka Tropico se stala součástí skupiny Hilding Anders, jejíž evropské sídlo je ve švédském Malmö.

„Otevřely se nám nové možnosti – technologické, obchodní i materiálové. Z lokální značky jsme se stali součástí mezinárodního know-how, aniž bychom přišli o českou identitu.“

Požár jako zkouška odolnosti

V říjnu 2020, po dvaceti letech růstu, zasáhl firmu ničivý požár. Kvůli technické závadě na zařízení shořela výrobní hala v Roztokách u Jilemnice. „Zničilo to doslova všechno, co jsme za ty roky vybudovali. Ale vzdát se pro nás nebyla volba,“ říká Petr Vašíček.

Tým se semkl a velmi rychle našel náhradní prostory – nejprve v Nové Pace a Prušánkách, poté i v Jilemnici, kde se otevřel nový výrobní závod čtyřikrát větší než původní. Výroba byla obnovena v rekordním čase, zákazníci zůstali věrní a firma se postavila znovu na nohy.

Matrace, které mění hodnotu spánku

Rok 2024 byl pro značku Tropico zlomový – v pozitivním slova smyslu. Firma dosáhla historického maxima v počtu vyrobených matrací i tržbách. Produkty míří nejen do nábytkových řetězců, ale také do online prodejních kanálů a specializovaných obchodů.

Do budoucna plánuje Hilding Anders Česká republika další rozšíření sortimentu – kromě matrací se zaměří na rozšíření sortimentu přikrývek, polštářů a čalouněných postelí.

„Sledujeme trendy, ale držíme se toho, co funguje. Víme, co chceme vyrábět, pro koho to děláme a jaký komfort chceme lidem přinášet,“ říká Petr Vašíček.

Výročí, které má hloubku

Pětadvacáté výročí značky Tropico je příležitostí k bilancování i poděkování. „Chtěl bych vyjádřit vděčnost všem našim zákazníkům – za jejich důvěru a loajalitu, zejména v těžkých chvílích po požáru. A také kolegům, bez nichž by značka nikdy nedosáhla tam, kde je dnes.“

Značku Tropico čeká rok plný narozeninových oslav. Firma Hilding Anders při nich nezapomíná na obchodní partnery, zaměstnance ani na zákazníky. „Tito všichni jsou součástí naší spánkové rodiny. Slavit budeme společně.“

„Do dalších let přeji Tropicu hlavně zdraví – lidské i firemní. Pokud zůstaneme silní a stabilní, budeme se dál posouvat vpřed,“ uzavírá Petr Vašíček.

www.hilding.cz