Dalších šest vlaků RegioFox rozšířilo vozový park v kraji
8. listopadu 2024
Bezbariérové vlaky RegioFox, které vyrábí polská firma PESA, v Královéhradeckém kraji jezdí na neelektrifikovaných tratích. Nahrazují především motorové vozy řady 854 z přelomu 60. a 70. let, kterým se někdy přezdívá Vindobona nebo Hydra. Částečně také nahradí motorové jednotky Regionova. Aktuálně nové vlaky jezdí na tratích Trutnov - Martinice v Krkonoších, Trutnov - Svoboda nad Úpou nebo Trutnov - Kolín.
Obměna vozového parku vyplývá z desetiletého kontraktu Královéhradeckého kraje s Českými drahami z roku 2021 na zajištění dotované železniční dopravy v regionu. Hodnota kontraktu je přes devět miliard korun. „Věříme, že všechny podmínky smlouvy budou dodrženy tak, aby veřejnost mohla všech 16 nových vlaků využívat od začátku platnosti nového jízdního řádu 15. prosince 2024,“ sdělil hradecký hejtman Petr Koleta, který v čele kraje stojí od pondělí.
Po dodání všech 33 vlaků, jejichž hodnota je asi 3,3 miliardy korun, budou soupravy RegioFox zajišťovat dopravu na tratích mezi Kolínem, Chlumcem nad Cidlinou a Trutnovem, mezi Hradcem Králové a Letohradem a Rokytnicí v Orlických horách. Nasazeny budou i na tratích z Chocně do Náchoda a Hronova, z Hradce Králové do Broumova a z Hradce Králové do podkrkonošské Svobody nad Úpou.
Vedle 33 jednotek RegioFox je součástí obměny vozového parku Českých drah v Královéhradeckém kraji také dodání sedmi elektrických jednotek RegioPanter od firmy Škoda Group. České dráhy je na tratě pustily letos. Celková investice Českých drah do 40 nových souprav je přes čtyři miliardy korun. Obnovou tak projde 70 procent vlaků v kraji.
Kraj věří, že nasazení moderních vlaků a pokračující modernizace železničních stanic a tratí na vyšší rychlost přivede do vlaků více cestujících. „Dodávky nových jednotek RegioFox v našem kraji přináší pohodlí a komfort, který v regionální dopravě dosud chyběl,“ řekl Koleta.
ČTK
Foto: Jan Bartoš