Budimex zřídil kanceláře pro D11 v Trutnově a Žacléři, stavět zatím nemůže
27. března 2024

Budimex uvedl, že je připraven stavbu zahájit, že vedle lidí má připravenou i vlastní techniku. „Předpokládáme, že ve špičkách bude na staveništi potřeba asi 150 technických inženýrů. Dále počítáme s nasazením 600 mostních pracovníků a 300 zaměstnanců dalších specializací,“ sdělil regionální ředitel české pobočky Budimexu Adam Barszczyński.
ŘSD původně plánovalo, že stavbu úseku o délce 21,1 kilometru zahájí Budimex loni 19. prosince. Sdružení vedené MI Roads v prosinci nejprve proti výběru Budimexu podalo námitky k ŘSD. Když neuspělo u ŘSD, tak se obrátilo na antimonopolní úřad.
ŘSD tvrdí, že postupuje řádně a v souladu se zadávací dokumentací a zákonem o zadávání veřejných zakázek. „Věříme, že ÚOHS shledá náš názor jako platný a potvrdí výběr,“ uvedl nedávno generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Pokud MI Roads v první instanci u ÚOHS neuspěje, bude moci ještě podat odvolání k předsedovi ÚOHS. „Zdržení může být klidně i půlroční,..., věřím, že delší nebude," uvedl Mátl.
MI Roads tvrdí, že firma Budimex použila k doložení kvalifikace s výstavbou tunelů cizí reference z realizace dílčích prací na tunelu v Kolumbii, které neodpovídají požadavkům zadavatele tendru. Budimex podle MI Roads údajně také nesplnil kvalifikační požadavky pro odborný personál pro výstavbu tunelů.
Budimex výhrady svého konkurenta odmítá. „Jsme přesvědčeni, že pro danou zakázku disponujeme odpovídající kvalifikací, což si ostatně investor důkladně prověřil. Kromě předložených referencí z oblasti tunelových staveb máme i obdobné zkušenosti z realizací tunelů v Polsku a ve Španělsku," uvedl ředitel Budimexu pro Českou republiku a Slovensko Krzysztof Sokołowski.
ŘSD plánuje, že na D11 prioritně vybuduje tříkilometrový úsek u hranice s Polskem. Měl by navázat na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou loni v září. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být podle dosavadních plánů hotový v roce 2027. Polská S3 vede podél západní hranice Polska od Baltského moře k českým hranicích. Přes třetinu její trasy postavil Budimex.
ČTK
Foto a video: Budimex